بول ماستیف Bull Mastiff

وبلاگ سگها ی ایرانی

محل بازی سگها در تهران-پارک سگها در تهران-تفریگاه سگها در تهران

بول ماستیف Bull Mastiff

منشا این نژاد کشور انگلستان بوده و در واقع از تلفیق نژادMastiff  با Bull Dog بوجود آمده است. از گذشته های دور در جنگها و یا جهت نگهبانی از آن استفاده می شده است. در گذشته شکارچیان از این سگ برای ترساندن دزدان شکار بهره می جستند. امروزه از آن در اداره پلیس و به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده می شود.

 

مشخصات ظاهری: این سگ همانند فامیل نزدیکش یعنی نژاد ماستیف، حیوانی تنومند و قوی، ولی با جثه ای جمع و جورتر و کوچکتر از آن است. قد سگ نر 63 تا 69 سانتیمتر و سگ ماده 61 تا 66 سانتیمتر است و وزن آن در نرها 50 تا 59 و در ماده ها در حدود 50 کیلوگرم می باشد. موها کوتاه و به رنگ نقره ای – خاکستری با لکه های قهوه ای، کاملا قهوه ای، راه راه یا حنایی – قرمز می باشد. سرش بیشتر شبیه بولداگ بوده ولی کوفتگی بینی اش نسبت به آن کمتر است.

 

خصوصیات رفتاری: این سگ حیوانی باوفا و خوش سیرت بوده و از هوش سرشاری نیز برخوردار است. شاید بتوان گفت که حس وفاداری بی حد و حصرش در پس چهره ترسناک و جثه تنومندش مخفی مانده است. سگی لجباز و یک دنده است و سرکشی ذاتی او باعث شده که آموزشش کمی مشکل شود و تنها توسط افراد مجرب امکان پذیر باشد. علاقه زیادی به ورزش و فعالیت بدنی دارد و نسبت به کودکان مهربان است.

ولی در مقابل افراد غریبه ممکن است حالت تهاجمی و خشنی بروز دهد. اشتهای زیادی دارد و آبریزش دهانش، برای نگهدارندگان آن اغلب ایجاد مشکل می کند. متوسط طول عمر آن بین 10 تا 12 سال است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 16 ارديبهشت 1390برچسب:,ساعت 15:19 توسط رامتین| |

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ